Jump to content

AP Railway Projects


Recommended Posts

  • Replies 386
  • Created
  • Last Reply

Suresh Prabhakar Prabhu, Minister of Railways, will flag off a new Tri-Weekly Express train between Vijayawada – Dharmavaram through remote video link from New Delhi on Tuesday.


Train No.07241 Vijayawada-Dharmavaram Inaugural Special Train will depart Vijayawada at 3.30 pm on July 12 and arrive or depart Guntur at 4.20 /4.25 pm and arrive Dharmavaram at 6.55am on the next day.


In the return direction, Train No. 07242 Dharmavaram-Vijayawada Special Train will depart Dharmavaram at 5.50 pm on July 13 and arrive/depart Guntur at 5.35am/5.40am and arrive Vijayawada at 4.50 pm on the next day.


Regular Train Timings (Commencing from July 16 Ex, Vijayawada and from July 17 Ex. Dharmavaram):Train No. 17215 Vijayawada-Dharmavaram Tri-Weekly Express will depart Vijayawada at 11.10 pm on Monday, Wednesday & Saturday, arrive/depart Guntur at 11.50/11.55 pm and arrive Dharmavaram at 10:45am on the next day. In the return direction, Train No. 17216 Dharmavaram-Vijayawada Tri-Weekly Express will depart Dharmavaram at 5.50 pm on Tuesday, Thursday & Sunday, arrive /depart Guntur at 5:35/5:40 pm and arrive Vijayawada at 6.50am on the next day.


The train would stop in Vijayawada, Guntur, Narasaropet, Vinukonda, Markapur Road, Giddalur, Nandyal, Dhone, Gooty, Anantapur, Dharmavaram


Link to comment
Share on other sites

విజయవాడ టూ ధర్మవరం కొత్త రైలు

దిల్లీ నుంచి ప్రారంభించిన కేంద్రమంత్రులు

12BRK-113a.jpg

దిల్లీ: విజయవాడ నుంచి అనంతపురం జిల్లా ధర్మవరంను కలిపే కొత్త రైలు మంగళవారం ప్రారంభమైంది. విజయవాడలో నిర్వహించిన కార్యక్రమం సందర్భంగా కేంద్ర రైల్వేశాఖ మంత్రి సురేశ్‌ప్రభు దిల్లీ నుంచి రిమోట్‌ కంట్రోల్‌ ద్వారా ఈ రైలును ప్రారంభించారు. ఈ కార్యక్రమానికి దక్షిణ మధ్య రైల్వే జీఎం రవీంద్ర గుప్తా సహా పలువురు రైల్వే అధికారులు హాజరయ్యారు.

విజయవాడ-ధర్మవరం మార్గంలో ఇదే తొలి రైలు సర్వీసు కావడం విశేషం. ధర్మవరం వాసులు ఉదయం విజయవాడకు బయలుదేరి... సాయంత్రం తిరిగి ఇంటికి చేరుకునేలా రైలు వేళలు నిర్ణయించారు. వారంలో మూడు రోజులు ఈ రైలు అందుబాటులో ఉంటుంది. ఈ రైలు ద్వారా కృష్ణా, గుంటూరు, ప్రకాశం, అనంతపురం జిల్లా వాసులకు ప్రయోజనం కలగనుంది. విజయవాడ నుంచి రాయలసీమకు ఇప్పుడున్న రైళ్లకు ఇది అదనంగా సేవలందించనుంది. సౌకర్యవంతమైన ప్రయాణం కోసం ఈ రైలులో ఎల్‌హెచ్‌వీ బోగీలు ఏర్పాటు చేశారు.

సురేశ్‌ ప్రభుకు ధన్యవాదాలు

రైల్వే బడ్జెట్‌లో ఏపీకి ఇచ్చిన హామీలను రైల్వేశాఖ మంత్రి సురేశ్‌ ప్రభు నెరవేరుస్తున్నారని కేంద్రమంత్రి సుజనాచౌదరి అన్నారు. రాష్ట్రానికి మరో కొత్త రైలు కేటాయించినందుకు ఆయనకు ధన్యవాదాలు తెలిపారు.

Link to comment
Share on other sites

It seems Suresh Prabhu cheta bane work cheyistunnaru Babu gaau.

 

 

Em chesina PPP ee ga state+ railways anduke speed avutunayi works.

 

Even vizag-vijayawada kuda oka track ready cheyali adi better

 

130km/hr ante 360 kms in 2-3 hrs  :terrific:  :terrific:  :terrific:

 

Better if we want to build new track try Tango train supported tracks already 180km/hr success ayindi now trying for 220 km/hr idi ayithe vijayawada-vizag can be travelled in less then 2 hrs.

 

Even Amaravati ki all dsts ki straight roads vestaru ga madyalo or side oka fast track trains kosam vesthe 100km-150 kms distance reduce cheyochu as well as fast trains vall morning vachi evening velochu

Link to comment
Share on other sites

Asalu Railway lines ki state Government money ivvatam emiti? :wall:

Vacche income mathram Centre ye theesukuntundhi.

 

CBN is acting very weak and is costing AP badly

not just CBN, it is the new norm in south. even KCR offered to bear land aquisition cost plus 50% construction cost for one of the new lines

Link to comment
Share on other sites

Asalu Railway lines ki state Government money ivvatam emiti? :wall:

Vacche income mathram Centre ye theesukuntundhi.

 

CBN is acting very weak and is costing AP badly

 

Apply to all South states... TN, TG and KA lo agreed for this.. there is no other alternative to speed up the projects :sleep:

Link to comment
Share on other sites

Apply to all South states... TN, TG and KA lo agreed for this.. there is no other alternative to speed up the projects :sleep:

looks like center policy in south is if a new line is entirely in one state, state has to bear 50% plus land acquisition costs otherwise it will be at the bottom of the pile of pending projects.

Link to comment
Share on other sites

looks like center policy in south is if a new line is entirely in one state, state has to bear 50% plus land acquisition costs otherwise it will be at the bottom of the pile of pending projects.

 

Yes.. Interstate ayithe kooda undi edo lolli :sleep:

Link to comment
Share on other sites

Is that mandatory now? What about other parts of India?

for the dedicated freight corridors (both in north india) center is paying for land acquisition costs. Infact they are begging maharastra govt to reduce the price of the lands around Mumbai. But I won't be surprised if they are paying for local routes also.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...