Jump to content

APSRTC


Recommended Posts

  • Replies 446
  • Created
  • Last Reply
Guest Urban Legend
11 hours ago, Kedism said:

Amaravati service okkati kooda Vijayawada to Bangalore ledhu yentooo !! 

 

Aaa dikku maalinaaa bus lu vesthaaaru

 

uncle me request ni oka 5 mins time teesukoni mail cheyyandi e mail ids ki

inka evarain e route lo travel chesthu meeku kuda amaravati buses kaavali anipisthey oka req padeyandi ...

CHAIRMAN     chairperson@apsrtc.ap.gov.in
VICE CHAIRMAN & MANAGING DIRECTOR     vcnmd@apsrtc.ap.gov.in
Link to comment
Share on other sites

అమరావతి బస్సులకు అగ్రస్థానం..!
12-03-2018 06:42:18
 
636564337369695193.jpg
  • మొన్న స్కానియా.. నేడు ఓల్వో ..
  • అమరావతి బ్రాండ్‌లో మరిన్ని..
  • రూ.13.50 కోట్ల వ్యయంతో 9 బస్సుల కొనుగోలు
  • తొమ్మిదింటిలో ఆరు విజయవాడకు.. మూడు విశాఖకు..
  • నేడు ప్రారంభించనున్న మంత్రి అచ్చెన్నాయుడు
 
విజయవాడ: రాజధానిలో రోడ్డు రవాణా సంస్థకు బ్రాండ్‌గా మారిన అమరావతి బస్సుల శ్రేణిలో నేడు మరికొన్ని బస్సులు చేర బోతున్నాయి. రూ.13.50 కోట్ల వ్యయంతో కొనుగోలు చేసిన 9 అమరావతి బస్సులను నేడు రాష్ట్ర రవా ణాశాఖ మంత్రి కె.అచ్చెన్నాయుడు ప్రారం భించనున్నారు. తొలిదశలో స్వీడిష్‌ కంపెనీ స్కానియా బస్సులను అమరావతి శ్రేణిలో ఆర్టీసీ విజయవాడ డిపో నుంచి ప్రారంభించగా.. మలివిడతగా స్వీడిష్‌ దేశానికే చెందినవి అయినప్పటికీ ఈసారి ఓల్వో కం పెనీ బస్సులను అమరావతి శ్రేణిలో ప్రవేశ పెడుతున్నారు. నేడు ప్రారంభించనున్న తొమ్మిది బస్సు లలో ఆరింటిని విజయవాడకు, మూడింటిని విశాఖకు కేటాయించారు. రాష్ట్రంలో విజయవాడ బస్‌ డిపో నుం చి అగ్రభాగం ‘అమరావతి’ బస్సులు నడుస్తున్నాయి. ఆర్టీసీ నడిపే హై ఎండ్‌ సర్వీసులలో గరుడ ప్లస్‌, గరుడ, వెన్నెల, ఇంద్ర బస్సులు మంచి ఆదరణ కలిగి ఉన్నాయి. ఆర్టీసీ ప్రధాన పరిపాలనా కేంద్రం కూడా విజయవాడలోనే ఏర్పడింది. ఈ తరుణంలో ఆర్టీసీని బలోపేతం చేయటానికి హై ఎండ్‌ శ్రేణిలో అత్యాధునిక బస్సుల కొనుగోలుకు సంస్థ నిర్ణయించింది.
 
    ప్రభుత్వం గ్రీన్‌సిగ్నల్‌ ఇవ్వటంతో స్వీడన్‌కు చెందిన అత్యాధునిక స్కానియా కంపెనీ బస్సులను కొనుగోలు చేశారు. హై ఎండ్‌ శ్రేణిలో వీటికి ‘అమరావతి’ గా అప్పటి ఎండీ నం డూరి సాంబశివరావు నామకరణం చేశారు. అప్పటి నుంచి అమరావతి బ్రాండ్‌ శ్రేణి ఏర్పడింది. అప్పటి వరకు గరుడ ప్లస్‌, గరుడ శ్రేణి బస్సులు కూడా అమ రావతి ముందు ద్వితీయ స్థానానికి పరిమి తమైపోయాయి. అమరావతి బస్సులో సీటు అంటే హాటు కేకు! ఈ బస్సుల ద్వారా ఆర్టీసీ ఆర్జిస్తున్న మార్జిన్‌ అంతా, ఇంతా కాదు! సగటు ఆక్యుపెన్సీ 90 శాతం ఉంటున్నాయంటే ఈ బస్సులకు ఉన్న డిమాండ్‌ ఏమి టో అర్ధమై ఉంటుంది. ప్రైవేటు బస్సులను ఆశ్రయిం చేవారు కూడా ఆర్టీసీ అమరావతి బస్సుల్లో సీటు కోసం రిజర్వేషన్‌ చేయించుకుంటున్నారు. అమరావతి శ్రేణిలో ఇంతకుముందు కొనుగోలు చేసిన స్కానియా కంపెనీ బస్సులు, ప్రస్తుత ఓల్వో బస్సుల్లో అద్భుతమైన సౌ క ర్యాలు ఉంటాయి. ఆటోమేటిక్‌ గేర్స్‌, హై హార్స్‌పవర్‌ ఇం జన్‌, హై ఎయిర్‌ కండీషనింగ్‌ , సీసీ టీవీలు, వైఫై, ప్రతి సీటుకు టీవీ సదుపాయాలు ఈ బస్సుల్లో ఉన్నాయి.
 
   అమరావతి శ్రేణిలో మరిన్ని బస్సులను ప్రవేశపెట్టడంతో గరుడ శ్రేణి కంటే ఇప్పుడు వీటి వాటానే ఎక్కువుగా ఉంది. అమరావతి బస్సులు ప్రస్తుతం 16 ఉన్నాయి. నేడు ప్రారంభించే వాటిలో 6 బస్సులు సమకూరటంతో వీటి మొత్తం సంఖ్య 22 కు చేరింది. గరుడ శ్రేణిలో 13, గరుడ ప్లస్‌ శ్రేణి 4 చొప్పున మొత్తం 17 బస్సులే ఉన్నాయి. వెన్నెల శ్రేణిలో 7 బస్సులు ఉన్నాయి. విజయవాడ బస్‌ డిపోలోని హైఎండ్‌ బస్సులన్నింటిలోనూ ఇప్పుడు అమరావతి బస్సులే అగ్రభాగంగా మారాయి.
Link to comment
Share on other sites

On 3/11/2018 at 11:12 AM, Urban Legend said:

 

uncle me request ni oka 5 mins time teesukoni mail cheyyandi e mail ids ki

inka evarain e route lo travel chesthu meeku kuda amaravati buses kaavali anipisthey oka req padeyandi ...

CHAIRMAN     chairperson@apsrtc.ap.gov.in
VICE CHAIRMAN & MANAGING DIRECTOR     vcnmd@apsrtc.ap.gov.in

ide issue mida atleast 50 plus requests velluntayi but no use...valla target route okate Vij-Hyderabad

 

Bangalore-Vijayawada KSRTC vadu making full profits...

Link to comment
Share on other sites

why not to Banglore

simple math - Business lekkallo returns ravu ane samadhanam vasthundhi

  • VJA - Banglore - Journey time - 13 to 14 hours - 

Bus depot nunchi bayaluderi malli depo ki ravataniki 36 hrs paduthundi

ee 36 hrs journety lo 88 seats sale cheyyotchu (44 each way + 8 hrs halt at destination - because day journey ayithe following night journey miss avuthundi - not sure about day occupancy from Bang to VJA)

seat ki 1200 choppuna - 1,05,600 income generate chesthundi

  • Ade Hyd route lo ee 36 hours lo minimum 4 trips vestharu - konni rojullo 5 trips kuda (upto MBBS only)

44 * 4 * 750 = 1,32,000 (90 % occupancy no matter what day it is) -Remember 5 trip - its added bonus

and also - logistics - only one driver per each one-way trip. but for sure in many instances (during busy days) the same driver will bring the bus back to depot.

where as to Banglore - two drivers needed and their accommodation at Banglore is additional

 

Service motto lekunda pothundi - just return on investment type

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, rk09 said:

why not to Banglore

simple math - Business lekkallo returns ravu ane samadhanam vasthundhi

  • VJA - Banglore - Journey time - 13 to 14 hours - 

Bus depot nunchi bayaluderi malli depo ki ravataniki 36 hrs paduthundi

ee 36 hrs journety lo 88 seats sale cheyyotchu (44 each way + 8 hrs halt at destination - because day journey ayithe following night journey miss avuthundi - not sure about day occupancy from Bang to VJA)

seat ki 1200 choppuna - 1,05,600 income generate chesthundi

  • Ade Hyd route lo ee 36 hours lo minimum 4 trips vestharu - konni rojullo 5 trips kuda (upto MBBS only)

44 * 4 * 750 = 1,32,000 (90 % occupancy no matter what day it is) -Remember 5 trip - its added bonus

and also - logistics - only one driver per each one-way trip. but for sure in many instances (during busy days) the same driver will bring the bus back to depot.

where as to Banglore - two drivers needed and their accommodation at Banglore is additional

 

Service motto lekunda pothundi - just return on investment type

 

 

 

37 seats max in AC coach or volvo. 34 hrs duration for round trip. Nuvvu mothukunna strike chesina veyyaru unless you talk to atchennaidu. :P

Link to comment
Share on other sites

APSRTC driver suffers stroke, yet steers bus to safety before death

GUNTUR: An APSRTC driver who suffered a major heart attack mid-journey managed to save the lives of his passengers before he died near Julakallu village in Karampudi mandal of Guntur district on Wednesday morning.

Syed Khazi Baba, the driver, was en route to Karampudi mandal from Piduguralla around 9.30 am when he had the stroke, but despite the pain, he steered the vehicle off the road to avoid any major accident.
The 52-year-old, who was attached to the Piduguralla depot of APSRTC, sensed that his condition was worsening and could endanger the life of the 45 passengers onboard his bus.

He tried to park the vehicle on the side of the road, but ended up hitting a tree. Twelve passengers who sustained minor injuries were shifted to a hospital in Piduguralla.

Some of the passengers rushed to the driver after the sudden stop, only to find that he had collapsed on the steering wheel. Police and an ambulance were rushed to the spot, but it was too late for Khazi Baba, who had died by then. His body was shifted to Gurajala area hospital for postmortem.

One of the passengers K Venkateswara Rao said, “When we saw the driver, we realised that he had sacrificed his life for us. The RTC arranged another bus for the passengers.”

Karampudi SI M Murali said, “The driver hailed from Narasaraopet. We informed Khazi Baba’s family about the death.”

On receipt of information, ZP chairperson Sk Johnny Moon, Gurajala RDO E Murali, Piduguralla CI M Hanumantha Rao and other officials rushed to the spot. The driver’s body was shifted to Gurajala area hospital for postmortem. Police registered a case of suspicious death.

Passenger safety first

Swooning after a heart attack, the 52-year-old bus driver kept calm, steered the vehicle off the road and hit a tree, to bring the vehicle to a halt to keep 45 passengers from harm, before he died

Forty-five passengers aboard the Piduguralla-bound RTC bus escaped with minor injuries when the driver collapsed due to a heart attack en route to Piduguralla in the early hours of Wednesday

Passengers tried to shift him to a nearby hospital but the driver died before he could receive medical attention

 

Kudos Khazi bhai :howdy:

This has become so frequent now. Hope there's a solution soon ! 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, kumar_tarak said:

APSRTC driver suffers stroke, yet steers bus to safety before death

GUNTUR: An APSRTC driver who suffered a major heart attack mid-journey managed to save the lives of his passengers before he died near Julakallu village in Karampudi mandal of Guntur district on Wednesday morning.

Syed Khazi Baba, the driver, was en route to Karampudi mandal from Piduguralla around 9.30 am when he had the stroke, but despite the pain, he steered the vehicle off the road to avoid any major accident.
The 52-year-old, who was attached to the Piduguralla depot of APSRTC, sensed that his condition was worsening and could endanger the life of the 45 passengers onboard his bus.

He tried to park the vehicle on the side of the road, but ended up hitting a tree. Twelve passengers who sustained minor injuries were shifted to a hospital in Piduguralla.

Some of the passengers rushed to the driver after the sudden stop, only to find that he had collapsed on the steering wheel. Police and an ambulance were rushed to the spot, but it was too late for Khazi Baba, who had died by then. His body was shifted to Gurajala area hospital for postmortem.

One of the passengers K Venkateswara Rao said, “When we saw the driver, we realised that he had sacrificed his life for us. The RTC arranged another bus for the passengers.”

Karampudi SI M Murali said, “The driver hailed from Narasaraopet. We informed Khazi Baba’s family about the death.”

On receipt of information, ZP chairperson Sk Johnny Moon, Gurajala RDO E Murali, Piduguralla CI M Hanumantha Rao and other officials rushed to the spot. The driver’s body was shifted to Gurajala area hospital for postmortem. Police registered a case of suspicious death.

Passenger safety first

Swooning after a heart attack, the 52-year-old bus driver kept calm, steered the vehicle off the road and hit a tree, to bring the vehicle to a halt to keep 45 passengers from harm, before he died

Forty-five passengers aboard the Piduguralla-bound RTC bus escaped with minor injuries when the driver collapsed due to a heart attack en route to Piduguralla in the early hours of Wednesday

Passengers tried to shift him to a nearby hospital but the driver died before he could receive medical attention

 

Kudos Khazi bhai :howdy:

This has become so frequent now. Hope there's a solution soon ! 

:adore:

Link to comment
Share on other sites

భళా APSRTC..!!

వేసవి కాలంలో భానుడి ప్రతాపం నుండి ప్రయాణికులను రక్షించేందుకు APSRTC సరికొత్త ప్రయోగం...!!

ప్రజా సంక్షేమమే తెలుగుదేశం ప్రభుత్వం ధ్యేయం..!!

https://pbs.twimg.com/media/DZoLkFFU8AALKfb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...